Sign In

Blog

Latest News
מה משפיע על גובה מפלס הכנרת

מה משפיע על גובה מפלס הכנרת

חשיבות גובה מפלס הכנרת

הכנרת, היא אגם מים מתוקים השוכן בצפון ישראל ומהווה את אחד ממשאבי הטבע החשובים במדינה. מפלס הכנרת היא מדד מכריע המלווה במעקב צמוד של רשויות ממשלתיות והציבור כאחד. מפלס האגם מהווה אינדיקטור למצב משאבי המים של האזור, כמו גם לכלכלתו וסביבתו.


עם פיתוח הטכנולוגי של הטפלת מיי ים, מיי הכנרת הפכו לפחות חיוניים, כאשר הם מספקים כ- 2%-4% מתוך צריכת המים של המדינה. למרות זה, אגם הכנרת הפך להיות לסמל ומדד למצב הרוח הישראלי, כאשר הכנרת מלאה, מצב הרוח עולה. מטיילים רבים באים לכנרת כדי לחוות את השפע והיופי שלה.

מה משפיע על גובה מפלס הכנרת


הכנרת היא אגם אגן סגור, כלומר אין לו מוצא טבעי ונשען על זרימה ממספר מקורות, ביניהם נהר הירדן, נחל דן ומעיינות מקומיים. מפלס האגם מושפע ממספר גורמים, ביניהם משקעים, אידוי ושימוש אנושי במים לחקלאות, לתעשייה ולמטרות ביתיות.

אחד הגורמים החשובים ביותר המשפיעים על מפלס הכנרת הוא המשקעים. כאשר יש כמות מספקת של גשם באזור, מפלס הכנרת יכול לעלות, ולספק מים נחוצים לאזורים שמסביב. מצד שני, כאשר יש חוסר גשם, מפלס הכנרת יכול לרדת, מה שבעבר יכל להוביל לתנאי בצורת ומחסור במים.

גורם חשוב נוסף המשפיע על מפלס הכנרת הוא אידוי. כנרת מוקפת באדמה חמה וצחיחה, וכתוצאה מכך, כמות ניכרת של מים אובדת להתאדות מדי שנה. לתהליך זה יכולה להיות השפעה גדולה על מפלס הכנרת, במיוחד בחודשי הקיץ החמים והיבשים שבהם שיעורי האידוי הם הגבוהים ביותר.

שימוש האדם במי הכנרת הוא גם גורם מרכזי המשפיע על מפלס הכנרת. המים מהכנרת משמשים למגוון מטרות, לרבות חקלאות, תעשייה ושימוש ביתי. בשנים האחרונות גדלה משמעותית הביקוש למים מהכנרת, תוך לחץ נוסף על משאבי המים של האגם.

איך יודעים מה גובה מפלס הכנרת

.מדד מדויק של מפלס הכנרת עדכני, פותח לאחרונה על ידי צוות האתר פאנג'טס, שמציע להשתמש בפיתוח שלהם ולהטמיע את הוידג'טים בכל אתר ללא שום ידע קודם בתכנות.

למשל בווידג'ט הבא ניתן לראות את גובה מפלס הכינרת מהיום עד שנה אחורה:

ממשלת ישראל עוקבת מקרוב אחר מפלס הכנרת ונוקטת בצעדים שונים על מנת להבטיח את ניהול האגם בר קיימא. זה כולל יישום מדיניות ותכניות שמטרתן הפחתת בזבוז מים וקידום שימור, וכן השקעה בטכנולוגיות ותשתיות חדשות לשיפור יעילות השימוש במים.

לסיכום, מפלס הכנרת היווה מדד קריטי למצב מקורות המים, הכלכלה והסביבה של האזור. משקעים, אידוי ושימוש אנושי במים מהאגם ממלאים כולם תפקידים חשובים בקביעת מפלס האגם, וממשלת ישראל נוקטת בצעדים להבטיח שהאגם ינוהל באופן בר קיימא כדי להבטיח שפנינת התיירות הצפונית של ישראל תשמח את הדורות הבאים.

טיול מדהים - סובב כינרת

אליאב קפוסטה, מדריך טיולים מוסמך, לוקח אותנו לטייל במקומות הכי יפים בארץ. הפעם נטייל בחוות רמות, עין שבע (טבח׳ה), הר ארבל ובבית הכנסת ...

טיול חורפי למפל קצרין (קרדיט: רשות ניקוז ונחלים כינרת)

שביל סובב כינרת

שביל סובב כינרת - עוטפים את הכינרת באהבה.

כתיבת תגובה